tirsdag den 22. september 2015

Skal man lave papirbilleder?

Et papirbillede trykt på almindeligt papir på en printer til 1500 kr. er ikke noget at råbe hurra for. I en snæver vending kan det gå an, men det er nu langt bedre, når det vises på skærmen.

Vil man have et flot print, kræves der en dyr printer, noget dyrt papir og nogle gode farvepatroner. I fotoklubben er prisen 50 kr. for et print i størrelsen 30 x 45 cm. Vi betaler kun for de reelle omkostninger. Et billede i A4-størrelse koster det halve, altså 25 kr.

Det kan gøres noget billigere på nettet, og kvaliteten er OK. Den løsning bruger jeg til de få billeder, jeg vil have i glas og ramme.

Jeg har prøvet at få lavet print hos lokale fotohandlere. Fotokino var ikke billig, selv om jeg fik det til en fotoklub-pris, men resultatet er flot. Foto Care leverede billeder, der over tid er blevet misfarvede som tilfældet var med de farvebilleder, vi fik i gamle dage.

Begge forretninger i dag en saga blot. Deres produkter kunne handles billigere på nettet.

Dette kursus indeholder en demonstration af, hvordan man får lavet print på nettet.

De allerfleste af mine foto ser jeg på min skærm - i stor størrelse vel at mærke og ikke i 10 x 15 formatet i et fotoalbum. I den store størrelse er det let at dvæle ved detaljerne, og det er hurtigt at finde minderne fra en fest eller en ferie frem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar